Een professionele flyer in 3 stappen
Ze worden uitgedeeld op beurzen of op straat, belanden in je brievenbus, of liggen te blinken in toonzalen. Flyers zijn alomtegenwoordig. Maar sommige springen er écht tussenuit. Wat maakt een flyer nu tot een goede, professionele flyer? Onze tips helpen je op weg!
- Wees doelgericht
Een professionele flyer maakt in één oogopslag jouw boodschap duidelijk. Zo weet de ontvanger meteen of hij er iets mee doet. Of dat hij ‘m onverbiddelijk in de prullenbak gooit.
Een professionele flyer die iedereen leest? Die bevat een heldere boodschap en een duidelijke call-to-action. Met deze laatste geef jij aan wat de ontvanger moet doen. Welke actie wil jij dat hij onderneemt? Inschrijven voor je nieuwsbrief, gegevens achterlaten of misschien wel genieten van een korting? Jij beslist!
- Gebruik korte & krachtige teksten
En dan hebben we het vooral over je titels. Deze grijpen meteen de aandacht van je lezer en overtuigen ‘m om verder te lezen.
Beperk je overige teksten tot het absoluut noodzakelijke. Een flyer is sowieso al klein van formaat en staat dus best niet vol met alinea’s onnodige tekst.
- Gun het oog ook wat
Naast alle nodige informatie moet een professionele flyer natuurlijk ook visueel aantrekkelijk zijn. Ga dus voor een fris design in combinatie met pakkende afbeeldingen die de ontvanger de tekst intrekken.
Ook de papiergrootte en -soort spelen een grote rol bij het uitzicht van je flyer. Een flyer moet je makkelijk kunnen opbergen. In je rugzak, broekzak, boodschappentas… Kies daarom voor een compact A5- of A6-formaat, in plaats van een veel te groot A4-formaat.
Daarnaast zorgt de papiersoort voor een onberispelijk eindresultaat. Speelt je bedrijf bijvoorbeeld erg in op milieuvriendelijkheid? Dan kies je best gerecycleerd papier boven een hoogglanzende variant.
Advies op maat
Een professionele flyer die zeker gelezen wordt? Samen maken we er werk van! Spring gerust eens bij ons binnen, wij helpen je graag op weg.