FLYERS UITDELEN: HOE VERMIJD JE DE PRULLENMAND?

Een flyer is een heel tastbare en directe manier om je boodschap aan de man of vrouw te brengen. Zeker als je jouw flyers op de mens af uitdeelt. Maar flyers uitdelen, kan ook een loterij worden. Toch hoeft dat niet zo te zijn! 

Maakte je bijvoorbeeld ooit promotie voor een lokale (chiro)fuif? Dan weet je hoe moeilijk het is. Hoe goed je bedoelingen ook zijn: hoe voorkom je dat je flyer meteen in de vuilbak verdwijnt? Zeker als er veel geld en aanzien mee is gemoeid?

Ken je doelgroep en je verhaal

Zelf je flyers uitdelen, maakt dat je onmiskenbaar een streepje voor hebt op de rest. Je hebt de kans om een persoonlijke, blijvende indruk te maken op de ontvanger. Zeker als die ontvanger tot jouw specifieke doelgroep behoort.

En eens je die doelgroep tot in de puntjes kent, dan weet je ook perfect met welke voordelen je hem of haar moet overtuigen. Trek dus tijdig op onderzoek en zorg dat je met een spontaan verhaal op de proppen komt.

Check wel altijd op voorhand bij de betreffende gemeente of je een toelating nodig hebt om te flyeren of niet.

Maak er een blijvertje van

Door basic informatie aan te vullen met bruikbare tips & tricks zorg je ervoor dat je flyer misschien altijd wel in de buurt blijft liggen. Bijvoorbeeld: de organisatie die je afval komt ophalen, communiceert via een flyer dat het ophalen van PMD voortaan tweewekelijks gebeurt in plaats van wekelijks.

Een leuke opportuniteit zou zijn om deze flyer aan te vullen met handige tips over hoe je zoveel mogelijk PMD-afval in één afvalzak krijgt. Groener en besparend: twee duidelijke voordelen voor de eindontvanger.

Hang er een voordeel aan vast

Een flyer die ook recht geeft op een korting of een gratis try-out van jouw product? Ook hier: heb je het perfecte doelpubliek uitgedokterd, dan is de kans groter dat de ontvanger van je flyer meer dan eens zelf de stap zet naar jou en jouw product. Het begin van een mogelijke langetermijnsrelatie.

Flyers uitdelen: alles begint bij een professioneel ontwerp

Natuurlijk bestaan er veel meer manieren om het effect van je flyers te maximaliseren, zowel offline als online. Wij geven je graag onze beste tips mee, zowel qua ontwerp als qua verdeling. Neem contact met ons op, wij doen de rest!

© CHAPO